احسان افتخاری

بسته بندی پسته باغ بارانی

کار با شرکت باغ بارانی از طراحی لوگو این شرکت شروع شد. لوگویی که پیشنهاد دادم، ترکیبی بود از لوگوی قبلی شرکت و ایده های جدیدی که من به آن اضافه کردم و سعی کردم آن را ارتقا دهم. لوگویی که به سرعت توسط کارفرما تایید شد و باعث شد طراحی بسته بندی محصولات هم به من سپرده شود. لوگوی قبلی شرکت تک درختی بود که با قطرات باران مزین شده بود. من سعی کردم هم تک درخت را به چند درخت افزایش دهم تا مفهوم باغ بهتر دریافت شود و هم سعی کردم نام شرکت را بصورت فارسی با لوگو تلفیق کنم و تصویر منسجمی را ایجاد کنم. قطرات باران هم همچنان وجد دارند و فقط کمی چیدمانشان منظم تر شد. 

لوگوی طراحی شده برای برند باغ بارانی

اولین محصول بسته بندی پسته ارگانیک باغ بارانی در داخل ظروف لیوانی شفاف از جنس pp و چاپ مستقیم روی آن بود. تعداد رنگ مورد استفاده محدود بود یعنی امکان استفاده از تصویر وجود نداشت و کار باید وکتور میبود و امکان استفاده از طیف های رنگی نیز وجود نداشت. 

طرح مسطح برای چاپ روی لیوان - قسمت های چهارخانه شفاف باقی میمانند. 

پسته که داخل محصول بود و طراحی کردن دوباره آن روی محصول کاری بیهوده بود. سعی کردم با استفاده از رنگ های پسته و همینطور استفاده از بافت پسته ای که داخل لیوان قرار خواهد گرفت طرحی هوشمندانه طراحی کنم. کفشدوزک نمادی از محصول ارگانیک است پس یک کفشدوزک روی لوگو قرار دادم تا وجه تمایز محصولات شرکت نمایان تر باشد. من طرفدار طرح های ساده ام پس سعی کردم سادگی را در این کار حفظ کنم و از سمتی هم نوشته ها را به واضح ترین شکل ممکن (نوشته های مشکی روی پس زمینه سفید) طراحی کردم و نتیجه شد چیزی که مشاهده می کنید. خوشبختانه کارفرما هم طرح را بدون هیچ ویرایشی پذیرفت. 

برای ارائه کار و درک بهتر کارفرما طرح را روی مدل سه بعدی طراحی کرده‌ام، قرار دادم و رندر گرفتم. 

3d Product Barani Orchard Front
3d Product Barani Orchard
این هم تصویر محصول نهایی است. 

بسته بندی برچسبی روی سلفون

طرح مسطح بسته بندی پسته باغ بارانی

طرح مسطح بسته بندی پسته باغ بارانی